Over ons

De stichting MOEd is opgericht op 3 januari 2011 en statutair gevestigd in Apeldoorn. De doelstelling van de stichting is het bieden van mogelijkheden voor chronisch vermoeide mensen door ziekte of aandoening om binnen hun grenzen creatief bezig te zijn met lichaam en geest. Daardoor krijgen ze inzicht in oorzaken van beperkingen, maar vooral ook ontdekken ze nieuwe mogelijkheden om daarmee om te gaan en zich verder te ontplooien.

De stichting wil zonder winstoogmerk dit doel onder meer bereiken door:

• het organiseren van activiteiten voor kleine groepen waarbij rust een essentieel onderdeel is, zoals beeldhouwen, tekenen, schilderen, meditatieoefeningen of yoga.
  • het verwerven van financiële middelen, nodig om de activiteiten op betaalbare wijze aan de doelgroep te kunnen aanbieden.
  • het geven van bekendheid aan de activiteiten via publicaties (folders, website)

Bestuur:

Het bestuur van de stichting bestaat uit:
Voorzitter: Jos Houtenbos, Vrijenbergweg 50, 7371 AB Loenen
Secretaris:  Mirjam de Vries, Vosweide 26, Apeldoorn
Penningmeester:  Jan Prins, Keizersmantel 52, 7361 ZP Beekbergen
Bestuurslid: Lida Maas
Bestuurslid: Janny Haisma

Raad van Advies:

De Raad van Advies geeft het bestuur gevraagd en ongevraagd advies. Adviezen strekken zich uit over het doel van de stichting alsmede de bevordering, ontwikkeling en implementatie van projecten van de Stichting, in de ruimste zin van het woord. De raad van Advies functioneert tevens als klankboord voor de stichting en het bestuur.

De Raad van Advies bestaat uit:
Freek Kamminga (Stichting KAMO)
Corry de Mos (Kunstenaar, Art therapeut, Coach, mede oprichtster van Stg. MOEd)
Hennie Tiemessen (deelneemster).

Cursusbegeleiding: